1

NÁSTROJE PRO EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ firmy

Těžké Strojírenství
Oblast Podnikání
MSK Kraj
Lokalita
280 Mil. kč
Obrat
100
Počet zaměstnanců
Více Informací

Stav výchozí:

    • firma neměla stanovenou misi, vizi, strategický směr a hodnoty
    • při vstupu do firmy nebyla vedena žádná ekonomická, strategická, firemní, týmová či individuální KPI
    • vizualizace stavu plnění firmy, týmů či individuální nebylo nikde vizualizováno
    • kalkulační systémy firmy nereflektovaly potřeby firmy nutní k promítnutí do cenotvorby
    • řízení projektů a investic nebylo vedeno procesně a s ohledem na budoucí strategický rozvoj firmy
    • řízení údržby a plánování oprav bylo velmi okrajové bez hlubších analýz

Stav konečný:

    • postupně definována mise, vize, strategický směr společnosti a hodnoty angažovaností a zapojení týmů do jejich tvorby
    • nastavení systému KPI vycházejícího z modelu EFQM
    • nastavení komplexního bonusového systému
    • zavedení pravidelných a klíčových meetings s přesně definovanými kroky přípravy k jednání, prezentace, akčních kroků až po learning stops
    • nastavení kompetenční matice napříč celou firmou pro každý krok v projektu
    • nastavení guidelines pro projektově řízenou organizaci
    • definice nových rolí ve společnosti ohledem na strategický rozvoj
    • systémové nastavení řízení nákupu surovin a veškerého spotřebního materiálu – alternativní řešení, krizové scénáře, hodnocení dodavatelů, min a max zásoby v kritických surovinách
    • nastavení komplexního systému reportingu a monitoringu
    • digitalizace společnosti – přechod konstrukce do systému PLM, 3D projektování a simulace, návaznost na ERP systém včetně nastavení efektivní práce s nástroji jako forms, planner, teams

2

Optimalizace logistických toků a skladování

Tažírenství
Oblast Podnikání
MSK Kraj
Lokalita
2 Mld. Kč
Obrat
300
Počet zaměstnanců
Více Informací

Stav výchozí:

      • skladování finálního produktu na bázi běžných skladovacích prostor – horizontální skladování místo vertikálního skladování
      • převozy rozpracované výroby a hotové výroby pomocí běžné manipulační techniky s nízkou efektivitou
      • tracibility rozpracované a hotové výroby mezi jednotlivými výrobními stanovišti na bázi běžné papírové dokumentace
      • nízká efektivita výrobních linek s ohledem na prostojovost odvozů hotové výroby a jejich přesun do skladů
      • poškození zboží při neopatrné manipulaci

Stav konečný:

    • definice koncepce nového prostoru s ohledem na předpoklad nárůstu výroby
    • příprava projektu a logistických studií pro selekci nejefektivnějšího způsobu skladování – klasický stacionární systém, gravitační systém skladování, mobilní regálové sestavy
    • nastavení koncepce pro plnou automatizaci – mobilní regálové sestavy pro 7 tisíc paletových míst, napojení bloků na systémy LED osvětlení pro energetickou náročnost, komunikace regálových bloků a jejich pohyb s příslušnou manipulační technikou pro závoz a vývoz materiálu – efektivní využití prostoru
    • nastavení MES systému pro modul interní logistiky
    • pilotní projekty testování AGV pro manipulaci s rozpracovanou a hotovu výrobou napříč firmou
    • definice systému automatizace výstupních paletových linek pro popisy a identifikace hotové výroby – labeling and tracibility s přímou komunikací směrem k AGV
    • zajištění plynulého chodu logistických toků 24/7
    • automatické systémy výměny baterií AGV se systémy automatického nabíjení a komunikace
    • minimalizace vstupu personálu do celého procesu

3

nastavení systémů řízení mezinárodního obchodu

Těžký průmysl
Oblast Podnikání
MSK Kraj
Lokalita
300 Mil. kč
Obrat
150
Počet zaměstnanců
Více Informací

Stav výchozí:

      • obchodní proces veden pouze v systému vydaných nabídek
      • rozdílnost v jednotlivých šablonách a výstupech cenových nabídek směrem k zákazníkům
      • nedefinovaná jasná plnění obchodního plánu
      • segmentace portfolia stanovena na 70% produkty s velmi nízkou přidanou hodnotou, 30% produkty technologického charakteru s vyšší přidanou hodnotou
      • rozložení obchodního oddělení neúměrně nastaveno s ohledem na realizaci obchodních aktivit do segmentů s vysokou přidanou hodnotou
      • chybějící systém informovanosti o poskytnutých nabídkách z firmy k zákazníkovi bez detailní konzultace se zapojenými stranami
      • kalkulace nabídek realizována individuálně bez detailního interního zhodnocení
      • chybějící hodnotící a bonusový systém obchodu
      • možnosti financování obchodních příležitostí

Stav konečný:

    • nastaven interní proces pro nabídky vydané, reflexi nabídek přijatých zákazníky, nabídek postupujících do VŘ, nabídek potvrzených k objednání a zakázek realizovaných
    • koncentrace a směr nastaveny na cashflow zakázek – cash is the king
    • nastaven detailní týdenní reporting stavu obchodních aktivit, sledování a vyhodnocování obchodních případů po realizaci zakázek – predikce vs realita
    • sjednocení všech šablon cenových nabídek – unifikace profesionálního výstupu firmy směrem k zákazníkovi
    • změna směru v nabízených produktech – strategický plán 70% k produktům technologického charakteru s vyšší přidanou hodnotou oproti 30% produkty s velmi nízkou přidanou hodnotou
    • rozdělení obchodního oddělení na 2 business units se separátně nastavenými KPI
    • nastaven approval process pro řízení | nabídek před vydáním zákazníkovi – hodnotící matice s klíčovými atributy všech zainteresovaných stran (finance, projekce, konstrukce, kvalita, výroba, realizace, nákup)
    • nastaven kalkulační model a vzorec pro kalkulace nabídek – přesně definovaná kritéria pro obchodníky s ohledem na zajištění finální marže a krycího příspěvku
    • zajištění financování firmy z pohledu možností vystavení bankovních garancí pro předplatby či zálohy

4

Digitální "way of working" ve výrobním prostředí

Lehké Strojírenství
Oblast Podnikání
MSK Kraj
Lokalita
500 Mil. kč
Obrat
100
Počet zaměstnanců
Více Informací

Stav výchozí:

      • evidence výkonu práce vedena v běžném rozhraní MS office – excel / word
      • kalkulace výkonu postavena do roviny pouhé efektivity / dostupnosti zaměstnanců
      • dílčí mezioperační kroky vedeny papírovou a ručně vypisovanou formou identifikačních karet výrobku (nečitelnost, vysoká ztrátovost toku materiálu)
      • zápis prostojů realizován formou odhadu na konci výrobních směn – ruční zápis do excelu
      • chybějící data ze strojů pro schopnost hlubší analýzy výkonu stroje, poruchovosti či predikci
      • výkony údržby evidovány ručními zápisy do informačního systému bez přímé návaznosti od zastavení stroje, zalogování prostoje, registrace požadavku, příjezd k místu opravy, oprava stroje, potvrzení zprovoznění stroje, potvrzení převzetí stroje obsluhou, ukončení poruchy
      • chybějící přesný ukazatel produktivity týmů
      • dashborad a performance reporting pouze na bázi ruční přípravy prezentací

Stav konečný:

    • integrace platformy MS365 napříč firmou a nastavení práce v prostředí MS Planner a dashboard managment
    • nastavení systému aktivní on time reportingů v rámci platformy Power Bi
    • zajištění systému evidence všech úkonů souvisejících s pracovním výkonem a realizace zakázek – handheld devices pro každého zaměstnance včetně UI pro jednotlivá oddělení
    • sestavení kalkulačního systému pro definici produktivity jednotlivých středisek, týmů až po individuální výkony
    • nastavení bonusového systému na bázi integrovaných a hodnocených dat
    • sestavení kodifikace prostojů a jejich implementace do digitálního modulu údržby
    • napojení všech PLC strojů na scada systémy umožňující detailní analytiku dat výkonu stroje, zastavení stroje, stavu strojů až po efektivní řízení spotřeby elektrické energie
    • nastavení systému autonomní, prediktivní, preventivní údržby včetně nastavení procesu efektivního řízení procesu údržby přes MTBF, MTTR, reaction time až po failure rate
    • digitální monitoring stavu strojů přes vibrodiagnostiku, termovize, po instalaci doprovodných digitálnách systémů na infrastrukturu (okruhy, průtoky, teploty, tlaky, úniky, aj.
    • převedení kompletní papírové dokumentace a průvodek do digitálního datamartu a datalake
    • integrace digitálních nástrojů pro vedoucí a technické pracovníky (tablety, digitální dotykové obrazovky pro denní dialogy, po vizuální performance boards)